Ansökan om personalintyg

LÄS MER

​​Här kan du som medarbetare ansöka om olika intyg som utfärdas av Löneavdelningen.
Tjänsten är helt kostnadsfri och intygen levereras inom 14 dagar efter beställning.

  • Arbetsgivarintyg ansöker du om när du behöver skicka in till A-kassan hur du har arbetat.
  • Intyg om anställningar ansöker du om när du vill ha en förteckning över de anställningar du har haft/har här i staden. Detta kan användas bland annat när du söker utbildning.
  • Intyg om inkomstbortfall ansöker du om när du behöver redovisa förlorad inkomst på grund av att du har haft ett annat uppdrag.
  • Intyg om årsinkomst ansöker du om när du behöver registrera nya uppgifter hos försäkringskassan för att uppdatera din SGI (sjuklönegrundande inkomst).
  • Intyg till barnomsorg/bank ansöker du om när du behöver ett intyg på vad du har för anställning och inkomst i staden. ​
  • Tjänstgöringsintyg/betyg  kan man begära av sin chef vid avslut av tjänst. Beroende på anställningens längd så skrivs ett intyg/betyg, det innehåller anställningstid, anställningsform, sysselsättningsgrad, befattning och arbetsuppgifter.​

 

Frågor om e-tjänsten

Din lönehandläggare
lonesupport@trollhattan.se
0520-49 57 55

Fråga om inloggning

Om du loggar in så kan vi förifylla frågor med uppgifter vi hämtar från andra system t.ex. skatteverket.

Du kan även få återkoppling om ärendets status och notifiering om handläggaren behöver mer information.

Gå vidare utan inloggning

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa