Felanmälan

LÄS MER

Ibland upptäcker du som invånare eller besökare felaktigheter och problem före vi gör det. Du kan hjälpa oss genom att göra en felanmälan så vi kan åtgärda saken så snabbt som möjligt. Det här gäller felanmälan, frågor och synpunkter som rör exempelvis gator, parker, anläggningar.

Det här kan du felanmäla till oss

Trollhättans Stad ansvarar för skador, funktions- eller skötselbrister som rör gator och vägar (inkl. vinterväghållning), gatubelysning, parker, naturmark, lekplatser, idrottsanläggningar, motionsspår och övriga anläggningar som ägs av Trollhättans Stad.

Lämna dina synpunkter, ställ dina frågor eller gör din felanmälan i webbformuläret via den gröna knappen.

Du kan även felanmäla på följande sätt

Telefon, dagtid 8.00-16.30: 0520-49 50 00.

Övriga tider, larmcentral och jour: 0520-197 80.

Obs! Appen "Felanmälan Trollhättan" är inte längre i bruk. Vi ska byta ut vårt ärendehanteringssystem under 2022, appen nedan är en tillfällig lösning tills det nya systemet är på plats. 

Ladda ned appen för felanmälan till din iPhone eller Android-telefon. 

Klicka på bilderna nedan. Länkarna öppnas i nytt fönster.

 

För felanmälan av annat

För felanmälan av eller synpunkter och frågor gällande el, elbilsladdning, solceller, vatten, fiber, biogas, fjärrvärmeanläggningar, avlopp, sopor, sophantering och avfall och återvinning, kontakta Trollhättan Energi.

Telefon: 020-89 90 00
E-post: kundservice@trollhattanenergi.se
Akuta ärenden: 0520-49 74 00

 

Behandling av personuppgifter

Personuppgifter behandlas enligt gällande dataskyddslagar. Personuppgiftsansvarig är Samhällsbyggnadsnämnden. För mer information och kontaktuppgifter följ länken
Samhällsbyggnadsnämnden

Frågor om e-tjänsten

Kontaktcenter - en väg in
kontaktcenter@trollhattan.se
0520-49 50 00