Felanmälan
Ibland upptäcker du som invånare eller besökare felaktigheter och problem före vi gör det. Du kan hjälpa oss genom att göra en felanmälan så vi kan åtgärda saken så snabbt som möjligt. Det här gäller felanmälan, frågor och synpunkter som rör exempelvis gator, parker, anläggningar.
Det här kan du felanmäla till oss
Trollhättans Stad ansvarar för skador, funktions- eller skötselbrister som rör gator och vägar (inkl. vinterväghållning), gatubelysning, parker, naturmark, lekplatser, idrottsanläggningar, motionsspår och övriga anläggningar som ägs av Trollhättans Stad.
Lämna dina synpunkter, ställ dina frågor eller gör din felanmälan i webbformuläret via den gröna knappen.
Invasiva arter felanmäls så här
Invasiva arter rapporteras på sidan invasivaarter.nu. Enklast är att göra det med hjälp av mobilen på plats vid arten.
Du kan även felanmäla på följande sätt
Telefon, dagtid 8.00-16.30: 0520-49 50 00.
Övriga tider, larmcentral och jour: 0520-197 80.
Obs! Appen "Felanmälan Trollhättan" är inte längre i bruk. Vi ska byta ut vårt ärendehanteringssystem under 2022, appen nedan är en tillfällig lösning tills det nya systemet är på plats.
Ladda ned appen för felanmälan till din iPhone eller Android-telefon.
Klicka på bilderna nedan. Länkarna öppnas i nytt fönster.
För felanmälan av annat
För felanmälan av eller synpunkter och frågor gällande el, elbilsladdning, solceller, vatten, fiber, biogas, fjärrvärmeanläggningar, avlopp, sopor, sophantering och avfall och återvinning, kontakta Trollhättan Energi.
Telefon: 020-89 90 00
E-post: kundservice@trollhattanenergi.se
Akuta ärenden: 0520-49 74 00
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter behandlas enligt gällande dataskyddslagar. Personuppgiftsansvarig är Samhällsbyggnadsnämnden. För mer information och kontaktuppgifter besök Samhällsbyggnadsnämnden (extern länk, öppnas i nytt fönster)
Frågor om e-tjänsten
Kontaktcenter - en väg inkontaktcenter@trollhattan.se
0520-49 50 00
www.trollhattan.se