Har du synpunkter på vår verksamhet, eller tips på hur vi kan bli bättre? Dina åsikter är värdefulla för oss. De ger oss möjlighet att ständigt kunna förbättras.
Oavsett hur synpunkten har inkommit kommer den att registreras. Du kommer få en bekräftelse när din synpunkt mottagits och sedan kommer du få återkoppling inom 7 dagar, om du efterfrågat det.
Alla inkomna synpunkter kommer att registreras som allmän handling. Det innebär att medborgarna har rätt att ta del av handlingen enligt offentlighetsprincipen. Det finns några begränsningar och det är till exempel känsliga uppgifter som rör enskild person och som faller under offentlighets- och sekretesslagen. Sekretessprövning görs av alla inkomna synpunkter.
Självklart kan du lämna synpunkter anonymt men då kan vi inte återkoppla till dig.
Felanmälan
Ibland upptäcker du som invånare eller besökare felaktigheter och problem före vi gör det. Du kan hjälpa oss genom att göra en felanmälan så vi kan åtgärda saken så snabbt som möjligt. Det här gäller felanmälan som rör exempelvis gator, parker, anläggningar.
Felanmälningar gör du via denna e-tjänst: Felanmälan - Trollhättans Stad
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter behandlas enligt gällande dataskyddslagar. Personuppgiftsansvarig är Kommunstyrelsen. För mer information och kontaktuppgifter besök kommunstyrelsen (extern länk, öppnas i nytt fönster)