Här kan du som medarbetare ansöka om olika intyg som utfärdas av Löneavdelningen.
Tjänsten är helt kostnadsfri och intygen levereras inom 14 dagar efter beställning.
- Arbetsgivarintyg ansöker du om när du behöver skicka in till A-kassan hur du har arbetat.
- Intyg om anställningar ansöker du om när du vill ha en förteckning över de anställningar du har haft/har här i staden. Detta kan användas bland annat när du söker utbildning.
- Intyg om inkomstbortfall ansöker du om när du behöver redovisa förlorad inkomst på grund av att du har haft ett annat uppdrag.
- Intyg om årsinkomst ansöker du om när du behöver registrera nya uppgifter hos försäkringskassan för att uppdatera din SGI (sjuklönegrundande inkomst).
- Intyg till barnomsorg/bank ansöker du om när du behöver ett intyg på vad du har för anställning och inkomst i staden.
- Tjänstgöringsintyg/betyg kan man begära av sin chef vid avslut av tjänst. Beroende på anställningens längd så skrivs ett intyg/betyg, det innehåller anställningstid, anställningsform, sysselsättningsgrad, befattning och arbetsuppgifter.