Trollreda - Beställning av varor och tjänster

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Trollreda är en dagligverksamhet som tillverkar och säljer olika varianter av förenklade kognitiva hjälpmedel. Syftet med våra hjälpmedel är att öka självständigheten hos personen. Känslan av att känna sig självständig utgår från att personen skall förstå och kunna kontrollera vad som händer och då kunna planera, passa tider, minnas och välja. Detta gör att personen förstår sitt eget sammanhang och skapar meningsfullhet.

14 dagar att ångra ett köp - hur gör man?

Är det en beställning av tjänst som är personanpassad, exempelvis visitkort eller tryck på papper, är det ingen ångerrätt. Är varan en kalender eller annat som inte kräver individanpassad utformning, går det att avbeställa via telefon eller skicka ett meddelande i ditt ärende i e-tjänsten.

Hur får man pengarna tillbaka?

Om du har ångrat en beställning inom avsatt tid och är berättigad till att få pengarna tillbaka, kommer vår ekonomiavdelning att makulera eller kreditera fakturan. Det tar 3-5 arbetsdagar att få tillbaka pengarna om fakturan betalades innan ett köp har ångrats. Om du ångrar ett köp innan betalning, kommer fakturan att uppdateras innan den skickas iväg. 

Vid fler frågor är du välkommen att kontakta oss på Trollreda via telefonnummer 0520-49 53 42. 

Vem står för frakt vid retur?

Returfrakt bekostas av kund innan beställningen skickas tillbaka. Vid  defekta produkter eller att produkten har levererats till fel adress, kontakta oss på Trollreda för mer information.

Hur beställer man?

Du som vill beställa behöver ett bankID eller annan e-legitimation för att logga in i vår e-tjänst. Du som kund kan välja om du vill göra en beställning av produkter eller en beställning av tjänster. Beställning av produkter och tjänster behöver göras var för sig då beställningen hanteras på två olika sätt.  Det är fraktfritt för kunderna när de beställer produkter eller tjänster.

Leveranstid

Leveranstiden är 2-3 veckor.

Hur levereras paketen?

Maxvikt av varje kolli är upp till 2 kg. Därefter delas beställningen upp i flera försändelser. Trollreda använder sig av Postnord för leverans.

Jag har inte fått min faktura, men jag har fått mina varor.

Faktura skickas ut med post senare än paketet.

När kan jag beställa?

Vi på Trollreda har jul- och sommarstängt, e-tjänsten är under den tiden inte tillgänglig för beställning.

Läs mer information om Trollreda genom att klicka här

Behandling av personuppgifter

Personuppgifter behandlas enligt gällande dataskyddslagar. Personuppgiftsansvarig är Omsorgsnämnden. För mer information och kontaktuppgifter besök Omsorgsnämnden (extern länk, öppnas i nytt fönster)

Frågor om e-tjänsten

Trollreda Daglig verksamhet
trollreda.info@trollhattan.se
0520-49 53 42

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa